vrijdag 11 april 2008

Gepqmperd op dqg 1



Nou de q zit op de plqk vqn de a, dat zien jullie al, dus dat zal nog wel eens misgaan. Dar Ayniwen is net als de vorige keer. Een letterlijke oase van rust en heerlijkheid. We zijn opnieuw de enige gasten, dus het zwembad voor mezelf. De fotos opladen moet ik lqten zitten, want ik zit hier in de office van de hotelbaas hem van z,n werk te houden, en met een hele trage inbelverbinding.

De reis is perfect verlopen. Eva had een rolstoel besteld op Zaventem, Casablanca (overstap) en Marrkech en overal stonden ze perfect voor ons klaar en mochten we als eersten het vliegtuig in en weer uit, behalve in Belgie zelf, waar ik de honeurs van het rolstoelduwen op me heb genomen met een gierende en kakelende Eva in de stoel.

Vandaag uirusten, de prachtige tuin van de heer des huizes fotograferen; met alle rozen, beeldjes, vijvertjes en weelderige bougainvillias, veel slapen in de zon, veel eten en verder niets. Eva kom ik tegen bij de maaltijden op verschillende prieeltjes in de tuin, waar we lange gesprekken hebben over koloniale familieverledens en de oneindigheid van de kosmos... Morgen mqqr weer wat actie: een fietsje huren en de souk in. Slippers kopen voor Emile! Andere mensen nog wensen?

Ik moet gaan; De hotelbaas begint te kuchen aan het bureau naast me.

Geen opmerkingen: